19 Şubat 2009 Perşembe

HARÇSIZ ÖĞRENCİ PASAPORTU

Sevgili Öğrencilerim,

T.C. İçişleri Bakanlığı Emniyet Genel Müdürlüğü ile YÖK Başkanlığı arasında imzalanan, 23.06.2008 tarih ve 57 sayılı genelge ve 5682 sayılı Pasaport Kanunu uyarınca; HARÇSIZ ÖĞRENCİ PASAPORTU çıkarabilirsiniz. (Okulda bir yanlış anlaşılma olduğundan; tekrar detaylı bir açıklama yapmak istedim.)

Bunun için bağlı olduğunuz öğrenci işlerinden bir öğrenci belgesi (içinde ne nedenle yurt dışına çıkacağınıza dair açıklama olmalı: Erasmus, Work&Travel, Fulbright, vs.) alıyorsunuz. Bunu pasaportunuzu alacağınız şube müdürlüğünün istediği vergi daire başkanlığına gidip onaylatıyorsunuz, ondan sonra pasaport işlemlerinizi başlatıyorsunuz.

Örneğin, ben Fulbright bursunu kazandım (kısmetse yaza ABD yolcusuyum), YTÜ-Sosyal Bilimler Enstitüsü'nden öğrenci belgemi aldım. Bakırköy'de oturduğumdan, Bakırköy Emniyet Genel Müdürlüğü'nden beni E-5'teki Yeşil Plaza'nın alt katında bulunan Yeditepe Veraset ve İntikal İşlemleri Daire Başkanlığı'na yönlerdirmişlerdi. Burada pasaportumu iki yıl uzatmak üzere işlemimi/belgemi onaylattıktan sonra, Bakırköy'deki Pasaport Şube Müdürlüğü'ne gittim, gerekli tüm belgelerimi teslim ettim, ertesi gün de pasaportumu almış oldum.

Darısı başınıza:) zahmet çekmeden, bir şeylere ulaşamayız...

Sevgilerimle,

Ay-lin:)

Elveda YTÜ ve İstanbul, merhaba BANÜ ve Bandırma!

                                                   Yaklaşık 15 yıl  #ARGEdeLiderYTÜ ’de (ve bir yıl dünyanın en saygın üniversitelerinden Co...