5 Mart 2020 Perşembe

EZBER BOZAN KADINLAR'I OKURKEN

@dr.aylinakinlar
Değerli @portakalagaci #portakalagaci Hatice Özdemir Tülün’in yeni @ezberbozankadinlar kitabını okurken, Müslüman kadınların başarılarına ilişkin ne çok bilgiyi hiç duymadığımı fark ettim. Örneğin, “ilk Müslüman kadın denizcinin Seyyide Hurra #SeyyideHurra olduğunu ve annesinden İspanyolca ve Portekizce olmak üzere iki yabancı dil öğrenmesini; yabancı dil öğrenmenin, ideallerinde ilerlemek için asırlardır uygulanan bir yöntem olduğunu” anladım ben de. Ülkemizin ilk kadın pilotu Bedriye Tahir Gökmen’i #bedriyetahirgökmen okurken, onun da yüzü hep gökyüzüne dönük bir çocuk olduğunu gördüm. Amatör planörcü olarak ülkemizi İngiltere’de temsil ettiğim Uluslararası Hava Öğrenci Değişim Programı anılarıma (https://draylinakinlar.blogspot.com/2006/11/uluslar-arasi-hava-ogrenci-degisim.htmlgitti aklım. Dünyanın ilk üniversitesinin Karaviyyin Üniversitesi (859- ) olduğunu ve Fatıma El-Fıhri #fatımaelfihri tarafından kurulduğunu öğrendim... Öğrenmeye doyamadığım bir kitap 📚 Özellikle tüm kadınların okumasını öneriyorum. @kitapkurduannecocuk #kitapkurduannecocuk

Hiç yorum yok:

Elveda YTÜ ve İstanbul, merhaba BANÜ ve Bandırma!

                                                   Yaklaşık 15 yıl  #ARGEdeLiderYTÜ ’de (ve bir yıl dünyanın en saygın üniversitelerinden Co...